Τουλάχιστον 35 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 13 τραυματίστηκαν χθες, όταν κατέρρευσε γέφυρα που αποτελεί τμήμα του εθνικού αυτοκινητόδρομου Α10 στη Γένοβα. Για να δούμε; Θα καταρρεύσουν μαζί μ’ αυτήν και τα ιδεολογήματα των ευρείων ιδιωτικοποιήσεων;
Γράφει ο Γιώργος ιεροδιάκονος (Μέλος της Π.Γ. του Μετώπου για μια ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ)
Οι αιτίες του τραγικού συμβάντος που οδήγησε στο θάνατο δεκάδων ανθρώπων δεν έχουν αποσαφηνιστεί, μόνο για εκείνους που κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους. Ωστόσο η απάντηση για τα αίτια της τραγωδίας είναι τόσο προφανής, που τα ΜΜΕ τα προσπερνούν σαν ένοχες πόρνες.
Η γέφυρα είχε κατασκευαστεί το 1967 και μέχρι το 2016 μια χαρά συντηρούνταν. Μέχρι που παραχωρήθηκε σε ιδιωτική εταιρεία! Η «Autostrade per l' Italia» διαχειρίζεται το συγκεκριμένο οδικό τμήμα, όπως και πάνω από 3.000 χλμ. του συνολικού οδικού δικτύου.
Βλέπετε, έχουν και οι Ιταλοί τους …”Μπόμπολές” τους. Δεν είμαστε μόνο εμείς.
Το χθεσινό περιστατικό κάθε άλλο παρά «τυχαίο» είναι. Σύμφωνα με έρευνα της ιταλικής «Corriere Della Sera», τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταρρεύσει 10 γέφυρες στη χώρα, προκαλώντας θανάτους στις περισσότερες περιπτώσεις. Βασική αιτία είναι τα χαμηλά κονδύλια που διατίθενται για συντήρηση, επισκευές και αντικατάσταση των παλιών υποδομών.
Ας μην κλείνουμε τα μάτια λοιπόν! Οι γενικές αιτίες πρέπει να...
αναζητηθούν στις ιδιωτικοποιήσεις στρατηγικών υποδομών. Ιδίως, αναφορικά με τους αυτοκινητόδρομους και τις γέφυρες, ο μοναδικός λόγος ιδιωτικοποίησης τους είναι τα διόδια που εξασφαλίζουν κέρδη στους ιδιώτες και μίζες στους πολιτικούς.
Η ιδιωτική εταιρία, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης είχε την υποχρέωση της συντήρησης, ή ακόμα και ανακατασκευής παλαιών και επικίνδυνων γεφυρών. Γιατί να το κάνει όμως; Γιατί να ξοδέψει χρήματα; Έχουν καμια αξία οι ανθρώπινες ζωές; Όχι! Μόνο το κέρδος μετράει.
Για να δούμε λοιπόν! Η ιταλική κυβέρνηση, εκτός από την αναζήτηση ποινικών ευθυνών, θα ανακαλέσει τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης; Θα απαιτήσει αποζημιώσεις από τους "κυρίους" της Autostrade per l' Italia;
Και για έρθουμε και στα καθ’ ημών. Η δική μας κυβέρνηση, τώρα που βγαίνουμε από τα μνημόνια -εδώ γελάνε!- θα κάνει κάτι με τα δικά μας παραχωρητήρια, ή θα περιμένει να θρηνήσουμε κι εμείς τα θύματά μας;
Ας μην επαναπαυόμαστε στην επίπλαστη ασφάλειά μας. Πόσο ασφαλείς μπορούμε να είμαστε με τις οδικές αρτηρίες μας σε ιδιώτες; Με το δίκτυο ηλεκτροπαραγωγικής ενέργειας και το νερό που πίνουμε σε διεθνή κονσόσιουμ; Με τα λιμάνια, τα τραίνα και τα αεροδρόμιά μας σε ξένες δυνάμεις;
Ολόκληρη η παράκτια ζώνη από τον τον Πειραιά μέχρι και το Σούνιο και από το Λαύριο μέχρι και τον Μαραθώνα, παραχωρήθηκαν (μετά από απαίτηση των “εταίρων” μας) στο ΤΑΥΠΕΔ. Πόσο άσχετο νομίζετε πως είναι αυτό με τις θανατηφόρες πυρκαγιές στην Ανατολική Αττική;
Μας σκοτώνουν οι ιδιωτικοποιήσεις σας, κύριοι! Μας αφανίζουν μέρα με την μέρα και κανένας, μα κανένας σας δεν δίνει δεκάρα γι’ αυτό. Καθότι, τι αξία έχει η ζωή μπροστά στα κέρδη σας;
Το τραγικό συμβάν στην γειτονική Ιταλία, ας γίνει μάθημα και σε μας. Να αναλογιστούμε τις δικές μας ευθύνες για την ανοχή που επιδεικνύουμε απέναντι στους δημίους μας.
Χρειάζεται εδώ και τώρα:
- Πολιτική απόφαση για πλήρη επανεξέταση των συμβάσεων για την πολιτική των αγωγών, της εκχωρημένης υποδομής οδικού δικτύου, λιμανιών, τραίνων, αεροδρομίων και λοιπών υποδομών, καθώς και του συνολικού πλαισίου του ενεργειακού σχεδιασμού.
- Πολιτική απόφαση για άμεση ανάκτηση του Δημοσίου ελέγχου επί του συνόλου των επιχειρήσεων εθνικής - στρατηγικής σημασίας, καθώς και εκείνων της διαχείρισης κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και το ηλεκτρικό ρεύμα. Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο αυτό, ακύρωση του συνόλου των εμπορικών πράξεων που έχουν πραγματοποιηθεί από το κατοχικό ΤΑΙΠΕΔ και διαχειριστικός-ποινικός έλεγχος των εκάστοτε μελών του Δ.Σ.
Για να γίνουν όλα αυτά, προϋποτίθεται άμεσα πολιτική ανατροπή. Όχι μόνο της σημερινής κυβέρνησης, αλλά ολόκληρου του πολιτικού πλαισίου που ανακυκλώνει την κακοδαιμονία μας.
Τώρα! Όσο είναι ακόμα νωρίς. Πριν θρηνήσουμε κι άλλα θύματα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου